Na brífingu pre zástupcov médií skonštatoval, že východoslovenský región má veľký potenciál v oblasti cestovného ruchu. HZDS sa chce preto v prípade úspechu vo voľbách okrem podpory turizmu v rámci východu Slovenska orientovať aj na zrýchlenie procesu výstavby dopravnej infraštruktúry, čo by mohlo zároveň prilákať aj potenciálnych investorov.
\"Rozdiely medzi východným a západným Slovenskom rastú každým rokom a zväčšujú sa do sociálne neúnosnej miery. Aby to bolo možné zmeniť, musí nastúpiť rozsiahla investičná zmena do infraštruktúry, to jest vytvorenia podmienok pre príchod podnikateľov. Východné Slovensko by malo byť aj dopravne prístupné, zatiaľ nie je, \" poznamenal Mečiar. HZDS bude podľa jeho slov presadzovať rýchlejšie dobudovanie ciest na východe Slovenska. Jednou z priorít by mohla byť výstavba \"rýchlodráhy\" zo slovensko-ukrajinskej hranice smerom na Košice.
Podľa slov predsedu HZDS má východné Slovensko množstvo nevyužitého potenciálu v rámci cestovného ruchu. \"Kraj má toľko krás uznaných UNESCOm na tak malom území ako máloktorý na svete, \" povedal Mečiar. Podľa neho je potrebné v tejto súvislosti do budúcna rozšíriť priority aj na iné územia krajov v rámci prerozdeľovania investičných zdrojov. \"Nemôžu byť v rozvoji iba Košice a ostatné územie kraja nedostatočne zhodnotené, \" vysvetlil líder HZDS.
V rámci ďalších priorít, ktoré si strana určila aj v rámci východoslovenského regiónu, je realizácia protipovodňových opatrení. \"Východné Slovensko je veľmi citlivé na to, že nemá dosť dobre urobený vodohospodársky režim a ochranu pred povodňami, \" vysvetlil Mečiar, ktorý sa vyjadril aj k možným zdrojom na jeho výstavbu. \"Pokiaľ ide o peniaze, niečo musí dať štát, eurofondy sú pomocné, ale tá základná položka zostane na fondoch životného prostredia a na štátnom príspevku, ktorý ide cez vodohospodársku výstavbu a ide aj priamo od štátu ako investora vodných nádrží, \" uzavrel líder HZDS.
0